Het verhaal van Lovíy
Begonnen als broer en zus met een webshopje in droogbloemen. In 4 jaar tijd uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf. Met als doel het opschudden van de bloemenbranche. Want het is hoog tijd voor verandering...
OKTOBER 2019
De start van ons bedrijf
Eind oktober 2019 begonnen we met ons bedrijf, destijds onder de naam Altijd Speciaal - droogbloemen. Zonder strategie, maar met veel enthousiasme hadden we binnen een week een webshop staan, een collectie gecreëerd en productfoto's gemaakt. Met elke bestelling waren we super blij...
NOVEMBER 2019 - BLACK FRIDAY
325 bestellingen in 1 weekend
Kort na de start was ons eerste Black Friday weekend en verkochten we 325 boeketten.
Wauw! Dat hadden we nooit verwacht. We moesten alleen nog wel alles regelen... Van de bloemen, tot verpakkingen en een vervoerder. Maar de sneltrein was los.
DECEMBER 2019 - KERST
Een pop-up store in Utrecht
Omdat we nog niet snel genoeg konden leveren, bedachten we speciaal voor kerst een pop-up store. En niet zomaar een, het moest natuurlijk wel op een A-locatie...
Zo kwamen we terecht bij Hoog Catherijne. Een prachtig winkelcentrum waar we 300m2 konden huren voor het kerstweekend. Enige nadeel: we hadden maar 1 dag om in te richten en op te ruimen en het was nogal duur. Maar wat een beleving!
Ons eerste jaar: 2020
Na drie hele gekke maanden ging de sneltrein in 2020 verder. In ons eerste volledige jaar groeiden we als bedrijf ontzettend hard. Droogbloemen waren echt hot. Zo hot dat ons team dat jaar groeide naar 12 man, omdat we alle bestellingen anders niet bij konden houden. In 2020 hadden we in totaal 16.295 bestellingen!😊
Het aantal bestellingen groeide in Q2 van 2020 zo hard dat we het zelf niet meer bij konden houden. In mei moesten we in een maand zelfs 5 mensen aannemen en zo bouwden we aan ons eerste team. Super jong, maar wel vol enthousiasme en keihard werken om Altijd Speciaal - droogbloemen verder te laten groeien.
Droogbloemen waren in 2020 zo populair dat ook alle retailers daar in wilden stappen. Door onze snelle groei vielen we op binnen de branche en daardoor mochten we o.a. leveren aan de Albert Heijn, Intratuin en Sligro.
En we gingen opzoek naar onze eigen stijl ...
In al het enthousiasme van de snelle groei die we doormaakten gingen we op zoek naar de eigen stijl van Altijd Speciaal - droogbloemen. Om als bedrijf de volgende stap te zetten en echt een impact te maken binnen de bloemenbranche. Het vloog alle kanten op, van een shoot het strand van Malaga tot het gebruik van hele velle kleuren. We hebben zelfs een keer een paard gebruikt 🤣
2021 : meer, sneller, harder
2021 was het jaar waarin de snelle groei van 2020 zich verder doorzette. Maandelijks verbraken we onze eigen omzet records, vielen we op in de bloemenbranche en maakten we als organisatie stappen. We konden sneller leveren, hadden betere afspraken met leveranciers en er werden minder fouten gemaakt.
Een collectie met bestsellers
Tot 2021 hadden we elk kwartaal een hele nieuwe collectie. En elke keer raakte we weer in paniek als de verkoop ontzettend terugviel als de nieuwe collectie live ging. Waarom? Omdat we ook onze best verkopende boeketten wegdeden. Daarom introduceerden begin 2021 onze bestsellers collectie. Met o.a. ons mega populaire boeket Wildest Dreams.
Heel veel media-aandacht
Onze snelle groei viel op! Niet alleen bij klanten, ook bij leveranciers en de media. We kregen een uitgebreid interview in het Nederlands Dagblad, In de Buurt kwam langs voor een mooi artikel. We stonden in meerdere magazines en ook nieuwssites zoals nu.nl schreven over Altijd Speciaa - droogbloen.
En heel, heel veel bestellingen
Met bijna 25.000 bestellingen was 2021 ons recordjaar tot nu toe. Met als absolute hoogtepunt Black Friday. Wat een gekkenhuis: 567 bestellingen op 1 dag. We zijn ontzettend dankbaar voor iedereen die bij ons een mooi boeket besteld heeft!
2022: De rebranding naar Lovíy
2022 stond volledig in het teken van onze rebranding. Van Altijd Speciaal - droogbloemen naar Lovíy. Waarom de verandering? Omdat we wisten dat de droogbloemen trend na 2 of 3 jaar af zou nemen en met droogbloemen in onze naam waren we niet futureproof. Daarnaast hadden we ook internationale ambities, dus de rebranding was hard nodig.
Oud vs nieuw
Een jaar met ups en downs
Na 2 jaar lang pieken kwam onze groei in 2022 tot stilstand. De rebranding waar we een jaar lang achter de schermen mee bezig waren geweest, bleek toch meer impact te hebben dan gedacht. De verkoop zakte enorm terug en we moesten onze naam weer opnieuw op gaan bouwen. Desondanks hebben we ook hele toffe dingen gedaan in 2022. Zoals de verhuizing naar ons nieuwe pand en het ontwerpen van eigen vazen! 😍
En nu zijn we hier: 2023
Na 4 jaar pionieren, groeien en af en toe uit de bocht vliegen weten we nu waar we met Lovíy staan. We zijn een van de grootste webshops in droog- en kunstbloemen in de Benelux en daar zijn we trots op. En de komende jaren willen we verder groeien en meer impact maken.
Er zijn grote problemen in de bloemenbranche. Bloemen zitten vol gif, worden gekweekt in hele warme kassen en blijven vervolgens maar 2 weken goed. De vervuiling is enorm en wij zien het als onze taak om voorop te gaan in verandering.
We willen een bewust alternatief kunnen aanbieden voor verse bloemen, zonder dat jij als consument inlevert op de kwaliteit of schoonheid. En voor een leuke prijs.
Elke bestelling draagt bij aan onze missie en we zijn enorm dankbaar voor alle bestellingen die afgelopen jaren zijn gedaan. En we zijn vastberaden om de komende jaren door te gaan.
Liefs,
Carmen & Danny
Oprichters Lovíy